IKERLANek pertsonen segurtasunerako sektore kritikoak aldatzen ditu, urruneko eguneratze-teknologia masiboa eta segurua garatuz
Dagoeneko posible da gailu batean agindu bakarra exekutatzea eta tren, igogailu edo ibilgailu flota oso bateko pertsonen segurtasunerako sistema kritikoak eguneratzea. IKERLANek, Europako UP2DATE proiektuaren esparruan, teknologia disruptibo bat garatu du, eta automobilgintza eta trenbideko sektoreetako mantentze-lanak goitik behera aldatzeko iritsi da, non segurtasun funtzionala kritikoa da.
Gaur egun, jende asko ibiltzen da egunero trenbide-azpiegituran, pertsonen segurtasunerako sistema kritikoak mantentzeko eta eguneratzeko lanak egiteko, hala nola semaforoak eta trenbide-pasaguneak. Gainera, herritarrentzat egunerokoagoa den esparru batean, gero eta ohikoagoa da autoa tailerrera eramatea, ibilgailuen gidatzeari eragiten dioten sistema batzuk eguneratzeko.
IKERLAN euskal zentro teknologikoa buru duen UP2DATE proiektuari esker, sistemen eguneratzeak eta mantentze-lanak urrutitik egin ahal izango dira, modu masiboan, ziberseguruan eta pertsonen bizitzarako segurtasun-bermearekin. Gaur egun telefono mugikorren funtzionalitateak eguneratzen diren bezala, teknologia berriak aukera emango du, urrunetik eta arriskurik gabe, baita gailua martxan dagoenean ere, segurtasuna funtsezko faktorea duten sistemak eguneratzeko, eta akats batek galera ekonomiko garrantzitsuak eragin ditzake —zibereraso batean, adibidez—, kalte fisikoak edo pertsonen bizitzarako mehatxuak.
IKERLANek arrakastaz amaitu du UP2DATE ikerketa-proiektu europarra. CAF Signalling euskal enpresak ere parte hartu du proiektu horretan, baita Barcelona Supercomputing Center, IAV, Marelli, Offis eta TTTech Auto enpresek ere. Horizonte 2020 programaren barruan, 4 milioi euroko finantziazioa izan du.
UP2DATE proiektua bi erakusle praktikorekin landu da: kasu bat trenbidearen sektorean, CAF Signalling-en eskutik, eta beste bat automobilgintzaren sektorean, Marelli sinadura italiarrarekin eta TTTech Auto gidatze autonomoan espezializatutako multinazionalarekin.
Bi kasuetan, teknologia berri horri esker, onurak nabarmenak dira: sistemak eguneratzeko behar den denbora nabarmen laburtzen da (% 75 baino gehiago automobilgintzaren sektorean, eta % 80tik gora trenaren sektorean). Bestalde, bi sektoreetan ibilgailuen eskuragarritasuna % 90 baino gehiago handitu da, nabarmen murrizten baita erabileratik kanpo egon behar duten denbora, hau da, trena geldirik edo autoa tailerrean. Azkenik, ikerketaren beste lorpen aipagarri bat da hori guztia egungo hardware sistemak ahalmen handiagoko beste batzuekin ordezkatu edo aldatu beharrik gabe egin daitekeela.
Urruneko eguneratzeen abantailak askotarikoak dira: kontrol-sisteman azken berrikuntzak instalatzeko aukera ematen dute, smartphone bat balitz bezala, eta programazio-akatsak zuzentzeko aukera ematen dute, tokian tokiko langileak konpondu edo lekuz aldatu beharrik gabe. Halaber, sistemak eraso zibernetikoetatik babesteko azken segurtasun-neurriak izango dituela bermatzen da.
IKERLAN teknologia hori garatzen eta baliozkotzen hasi zen automobilgintzan edo trenbide-sektorean aplikatzeko, baina, ikerketan zehar, arrakastaz aztertu da kontzeptua droneetara, AGVetara, robotetara eta gainerako sistema autonomoetara eramateko aukera.
Alde horretatik, UP2DATE proiektuan garatutako teknologiaren zati bat beste sektore kritiko batzuetan erabiltzen ari da, hala nola sektore aeroespazialean, zehazki, berriki hasi den METASAT proiektu europarrean, eta IKERLANek ere modu aktiboan parte hartzen du proiektu horretan.
IKERLANek egindako ikerketa-proiektuetan ohikoa den bezala, UP2DATE merkatuaren beharrak asetzeko proiektu bat izan da, eta automobilgintzaren eta trenaren sektorean egindako erakustaldiek bi sektoreek eskatutako beharrei erantzuten diete: “Etorkizuneko garraiobideak, autoak edo trenak izan, gailu konektatuak izango dira, eta horiek mantentzeko eta eguneratzeko modu berriak garatu beharko dira. Gure helburua izan da UP2DATE esparruan sortutako garapenak merkatuan sartzeko aukera bermatzea, Europako I+G+B proiektuen ezaugarri den teknologia-transferentziarekin bat etorriz”, azaldu du Irune Agirre IKERLANeko proiektuaren ikertzaileak.
Webgune honek cookieak erabiltzen ditu ahalik eta erabiltzaile-esperientziarik onena eskaini ahal izateko. Cookieei buruzko informazioa zure nabigatzailean gordetzen da, eta gure webgunera itzultzen zarenean zeure burua ezagutzeko edo gure ekipoari webguneko zein atal aurkitzen dituzun interesgarrienak eta erabilgarrienak ulertzen laguntzeko funtzioak betetzen ditu.
Teknikoak, erabiltzaileari bertan dauden aukera edo zerbitzuak erabiltzeko aukera ematen diotenak, hala nola datuen trafikoa eta komunikazioa kontrolatzea, saioa identifikatzea, sarbide mugatuko zatietara sartzea. Horiez gain, hemen sartzen dira editoreak, hala badagokio, editatutako edukia edo iragarkiak erakusteko maiztasuna bezalako irizpideetan oinarrituta sartu dituen publizitate tarteak ahalik eta modu eraginkorrenean kudeatzeko aukera ematen dutenak ere.
Funtzionalak, aldiz, webgune batek dagoeneko sartutako informazioa gordetzeko aukera ematen dutenak (hala nola erabiltzaile izena, hizkuntza edo egungo kokapena), eta erabiltzaileari ezaugarri hobetuak eta pertsonalizatuagoak eskaintzen dizkiotenak.
Si desactivas esta cookie no podremos guardar tus preferencias. Esto significa que cada vez que visites esta web tendrás que activar o desactivar las cookies de nuevo.
Analisi eta publizitatezko cookieak
Analisi cookieak erabiltzaileen portaeraren jarraipena eta azterketa egiteko aukera ematen dutenak dira.
Publizitatezko cookieak, aldiz, publizitate espazioak ahalik eta modurik eraginkorrenean kudeatzeko aukera ematen dutenak dira. Erabiltzaileen portaerari buruzko informazioa biltegiratzen dute, nabigazio ohiturak etengabe behatuta. Horri esker, profil espezifiko bat gara daiteke publizitatea erakusteko.
¡Por favor, activa primero las cookies estrictamente necesarias para que podamos guardar tus preferencias!