Los parques científicos y tecnológicos españoles abren sus puertas para visibilizar sus espacios de innovación
27 September, 2024Mondragon City Challenge-en 3.edizioaren aurkezpena
27 September, 2024- Balazta-pedalean sartutako sentsore elektronikoak gidariaren balaztatze-eskaerei buruzko informazio zehatza eta segurua bidaltzen die ibilgailuaren kontrol-sistemei.
- Sistema berritzaile hau dagoeneko ekoizpen-prozesuan dago VOLVOko ibilgailu jakin batzuetan.
- Proiektu horri esker, bi euskal enpresek jauzi kualitatiboa egin ahal izango dute automobilgintzaren sektorean, eta automobilgintzaren nazioarteko merkatuan duten posizioa indartuko dute.
Merkatuko autorik seguruenak BATZek eta IKERLANek garatutako euskal teknologia ibilgailu baten sistemarik kritikoenetako batean txertatzeko zorian daude: balaztatze-sisteman. Izan ere, Bizkaiko kooperatibak eta IKERLAN zentro teknologikoak elkarrekin garatu dute VOLVOrentzat balazta-pedalarentzako sentsore osagarri bat, sendotasuna eta fidagarritasuna emango dituena.
Automobilgintzaren sektoreko munduko liderretako batentzat egindako transferentzia teknologikoko proiektu horri esker, bi euskal enpresek jauzi kualitatiboa egin ahal izango dute automobilgintzaren sektorean, eta automobilgintzaren nazioarteko merkatuan duten posizioa indartu ahal izango dute, sistema elektroniko fidagarrien hornitzaile gisa.
Garrantzi handiko mugarria da BATZentzat eta IKERLANentzat. Bi konpainiak lau urtez aritu dira elkarlanean pedalarentzako osagai gehigarri hori garatzen, gidariaren balaztatze-eskariari buruzko informazioa modu zehatz eta seguruan transmititzen duten sentsoreez hornituta. Kontzeptualizatzeko, BATZek eta IKERLANek kalitate- eta segurtasun-estandar zorrotzak gainditu dituzte; izan ere, fabrikatzaile suediarrak eskakizun espezifiko oso zorrotzak ezarri zituen proiekturako hainbat mailatan –sendotasuna, integrazioa eta kontsumoa–, sektorean indarrean dauden araudien osagarri.
Iosu Gabilondo IKERLANeko Adimen Banatu eta Konektatuaren arloko arduradunak azaldu duenez, “sistemaren iraunkortasuna bermatu behar izan dugu, ibilgailu baten bizi-zikloaren 15 edo 20 urteetan martxan egoteko gai izan behar baitu”. Beste erronketako bat izan da “garapen berria integratzea VOLVO ibilgailuetan txertatutako gainerako sistema elektroniko eta mekanikoekin, sistema magnetiko bat egokituz eta haren sendotasuna eta immunitatea ziurtatuz. Gainera, Suediako konpainia oso zorrotza izan zen BATZek eta IKERLANek garatutako sistemaren elektronikako kontsumo-baldintzak ezarri zituenean, enpresak markatutako kalitate-estandar altuez gain” azaldu du Gabilondok.
Ibilgailuen digitalizazioa eta automatizazioa gero eta handiagoa da, eta horrek elementu mekanikoak pixkanaka elementu elektronikoekin ordeztea dakar. Tradizionalki, ibilgailu baten pedalek logika mekanikoei erantzun izan diete. Materialetan eta segurtasun-baldintzetan hainbat bilakaera izan dituzte, eta, une honetan, autoaren gainerako sistemekiko konektibitatearen erronkari aurre egin behar diote. BATZetik, Egoitz Anzola Bizkaiko kooperatibako Ingeniaritza zuzendariak azaldu duenez, “urrats berri honek gure bezeroei egungo balazta-pedaletan irtenbide integralak eskaintzen lagunduko digu, baina baita etorkizuneko balazta elektronikoen garapenean eta fabrikazioan ere. Horrela, brake by wire gidatzearen bilakaera naturalari erantzuten dio BATZek, eta sentsorizazioari eta azken balaztatze-sistemari dagokienez, segurtasun funtzional maximoa bermatzen du.
BATZ eta IKERLAN bat datoz esatean VOLVOren ibilgailuen balazta-gailuetan sentsoreak jartzea funtsezko mugarria dela ehuneko ehun elektronikoa den balazta-pedal bat garatzeko bidean, eta hori, era berean, urrats handia dela auto baten sistema kritikoenetako bat digitalizatzeko bidean.
2023an, transferentzia teknologikoko proiektuengatik zentroak izandako diru-sarrerak % 15 baino gehiago igo ziren, eta fakturazio osoaren % 54,2 izan ziren. Garraioa eta mugikortasuna izan ziren jarduera-sektore nagusietako bat, zehazki, IKERLANek aurreko ekitaldian egindako transferentzia-proiektuen % 39.