Proiektuaren egutegiaren arabera, Arabako hiriburuko udalak 2019ko azaroan baliozkotuko du ibilgailuaren prototipoa, eta zerbitzua 2020ko irailean jarriko da martxan.
18
eta 12 metro luze izango diren 13 autobus elektrikoek 10 kilometro egingo
dituzte, eta norabide bakoitzean 24 geraleku izango dituzte. Punta-puntako
teknologia duten ekipamenduak izango dira, berritzaileak eta herritarrentzat
oso erosoak. TUVISAk emango du zerbitzua, zortzi minutuan behin. Ibilbidearen
zatirik handienean, autobusek errail bereziak izango dituzte, lehentasuna
semaforoetan eta geralekuetan txartelak hartzeko zein ezeztatzeko aukera.
Bestalde, hirian gakoak diren hainbat gune lotuko ditu sareak: besteak beste,
Txagorritxu, Eusko Jaurlaritza eta Mendizorrotza estadioa; orotara, 14 auzo.
Maiatzaren
29an sinatu zen kontratua, eta 65 asteko epea aurreikusten du autobus elektriko
adimendunaren proiektua gauzatzeko, azpiegituretarako, hornidurarako eta abian
jarri eta mantentze lanak egiteko. Kontratuan, halaber, gauzatzeko epe partzial
batzuk ere badaude jasota. Karga elektrikorako sistema, esaterako, otsail amaierarako
instalatuta egongo da (kontratuaren 38. astea). Txartelak emateko makina,
bestalde, prest egongo da 2020ko ekainerako (51. astea). Bestalde, 13
ibilgailuak 2020ko ekainaren erdialdean jasoko dira; hots, 54. astean. Eta
urbanizazioa eta geralekuak prest egongo dira 2020ko uztailerako.
LKS
KREANek, alde batetik, hiri ingeniaritzaren eta garraio ingeniaritzaren arloan
dauzkan eskarmentua eta ezagutza jarriko ditu mahai gainean; eta, bestetik, enpresa
hori arduratuko da Eraikuntza Proiektuaz, bai eta Bulego Teknikoaz ere, obrek
iraun bitartean. Era berean, geralekuetako markesinen diseinu, eraikuntza eta
muntaketa lanez arduratuko da. Proiektu hau LKS KREANek duela urte batzuk
martxan jarritako estrategiaren adierazleetako bat da, eta horrek iraunkortasun
proiektuetako Ingeniaritza eta Arkitektura arloan erreferente bihurtzen du.
EKIAN, GHK eta beste hainbat proiektu gidatu, eta horietan parte hartzen du.
EKIAN, hain zuzen, Euskadiko parke fotovoltaikorik handiena da, eta Araban
bertan dago. GHK, berriz, Gipuzkoan dago, eta hondakinak birziklatzeko
lurraldeko plantarik handiena da.
Autobus
berrietan txikienek gutxienez 65 pertsonarentzat izango dute tokia (21 eserita
joango dira); autobus artikulatuek, berriz, 100 pertsonarentzako tokia izango
dute gutxienez (30 eserita). Hiru toki ere izango dira aulki gurpildunentzat;
eta artikulatuek, beste toki berezi bat, orgatxoak sartzeko. Hiru led pantaila
ere izango dituzte, erabiltzaileek ibilbideari, elkarrekikotasunei, itxaron
beharreko denborari, hurrengo geralekuari… buruzko informazioa jaso dezaten. USB
kargagailuak ere izango dira, eta artikulatuek, gainera, maletak uzteko tokia
izango dute. Gidarien kontsolak, bestalde, ibilbideari buruzko informazioa
emango du, denbora errealean, bai eta autobusaren atal teknikoei edo izan
litezkeen gorabeherei buruzko informazioa ere. Eta, gainera, autobusaren
kontrola erosoagoa izango da. Era berean, gidatze automatikoko eta gidariari
laguntzeko sistema bat izango dute, eta geralekura hurbiltzean, zintarriaren
eta ibilgailuaren arteko distantzia minimizatu ahal izango da. Atzerako
ispiluak, bestalde, kamerak izango dira, ez ispilu hutsak.
Geralekuetan, markesinak tranbiarenaren oso antzekoak izango dira: modernoak estetikoki, denbora errealean multimedia informazio eguneratua emango dutenak, eta txartelak saltzeko eta ezeztatzeko makinak dituztenak. Autobus Elektriko Adimenduna ezartzean, espazio publikoan ere zenbait esku hartze egin beharko dira. Autobusak 3,5 metro zabal izango den errail erreserbatu batetik ibiliko dira, eta zatirik handienean, gaur egun periferiako 2. linea doan bide bilbetik.