Fagor Arrasatek kostu aurreztea lortu du kapoten fabrikazioan.

Parke Teknologikoko enpresen lehenengo batzar orokorra.
5 February, 2020
Loop New Business Models eta Mera Medical Solutions lankidetzan.
10 February, 2020

Fagor Arrasatek kostu aurreztea lortu du kapoten fabrikazioan.

Fagor Arrasatek kostuen murrizketa handia lortu du automobilgintzako piezetarako karbono-zuntzez (CFRP) indartutako konpositeen fabrikazioan, Compression Resin Transfer Moulding (CRTM) prozesuaren bidez. Kostuen murrizketa %10-15ekoa da HP-RTM metodoarekin alderatuta, eta % 20-30ekoa prepregean autoklabe-prozesu bidez fabrikatutako piezen kasuan.

Fagor Arrasatek CRTM prozesuaren eta materialen (erretxina, zuntza eta binderra) karakterizazio osoa egin du (injekzio-fasea, konpresioa, iragazkortasuna), funtsezko parametroak, ziklo-denbora errealak eta serieko automobilgintzako piezak fabrikatzeko beharrezkoak diren ekipoak ezagutu eta definitzeko. Izan ere, lan hau A klaseko benetako karbono-kapot bati aplikatu zaio Maseratirentzat.

Fagor Arrasatek egindako azterketak erakusten duenez, CRTM bidez fabrikatutako piezek HP-RTM bidez fabrikatutakoek baino %10-15 kostu txikiagoa dute, eta linea berean. Aldi berean, CRTMk fabrikatutako piezak prepregean autoklabe bidez egindakoak baino %20-30 merkeagoak dira.

Garraioan C02 emisioa murriztea bilatzea, neurri handi batean, arintze-neurrien mende dago, transmisio-sistema berriek eta energia biltegiratzeko metodoak zigortu egiten baitute automobilaren pisua.

Autoetan eta ibilgailu komertzialetan karbono-zuntzez (CFRP) indartutako polimeroak dituzten konpositeen erabilera orokorra da soluzio egokienetako bat, pisua %70eraino murriztu baitezakete eta talka-energia barreiatzeko ahalmena metalena baino 5 aldiz handiagoa baita.

CFRParen betetze-denborak murrizteko eta zuntz-edukia handitzeko aukera onenetako bat Konpresio Erresina Transferentzia bidezko Moldekaketa (CRTM) izeneko prozesua da. CRTMk aukera ematen du prozesuak finkatzeko eta erreakzio kimiko azkarragoa, injekzio-denbora laburragoak, erreakzio-denbora laburragoa eta erantzun-denbora azkarragoa egiteko moldeetan.

CRTMn, RTM konbentzionalean ez bezala, moldea partzialki itxita dago injekzio fasean. Aurreformaren eta moldearen goiko aldearen artean sortzen den zuloak iragazkortasun oso handia du, eta horrek lehentasunezko fluxu-bide bat sortzen du. Azkenik, erretxinak piezaren azalera osoa estaltzen du. Nahi den erretxina kantitatea injektatu ondoren, injekzio-portuak ixten dira eta moldea ixten hasten da, nahi den azken lodiera lortu arte (eta, beraz, eskatutako zuntz-edukia).

Moldearen erabateko itxitura honetan, erretxina, aurreforma bustitzera behartzen da. Horrela, planoko aurreformaren bidez RTMn bezala isuri beharrean, fluxua lodierarekiko perpendikularra da. Hori da RTM konbentzionalaren hamarnaka minutuen aldean, minutuen inpregnazio-denborak lortzeko arrazoi nagusia.

Ikerketa-proiektuak eta lortutako karakterizazioak aukera ematen diote Fagor Arrasateri bere produktuetan eskuratutako ezagutza guztiak sartzeko, bezeroei material konposatuetan egindako azken aurrerapenak eskaintzeko eta hazteko ahalmen handia duen merkatu honetako erreferenteetako bat izateko.

Garapen horren emaitzak Parisen martxoaren 3tik 5era egingo den JEC World azokan elektrikoentzako SMCko battery box cover manufakturarako layout espezifikoaren proposamena. Era berean, Fagor Arrasateren Hot Drape Forming makinaren berdiseinua aurkeztuko dute, hegazkin egituren piezak egiteko balio duena, produktibitatean hobekuntzak eginez eta zuntz lehorrarekin lan egiteko aukera erantsiz.

Azkenik, neurrira egindako banakako aurreformak seriean ekoizteko makina ultraazkarraren proiektuari gehitutako berrikuntzen berri emango da. Makina hau, in situ sendotutako laser bidez lagundutako norabide bakarreko zintak (zuntz lehorrekoak, termoplastikoak, prepreg, etab.) jartzearekin konbinatutako piezen fluxu-ikuspegian oinarrituta dago. Ekimen horrek JEC Innovation Awarden aitortza jaso zuen JEC Worldeko aurreko edizioan.